גפני: "המדינה מתנהלת באופן שאי אפשר לנהל אפילו קיוסק" • האזינו

אסתי פלד No Comments on גפני: "המדינה מתנהלת באופן שאי אפשר לנהל אפילו קיוסק" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על חודו של קול, ולאחר שנציגי המפלגות הערביות נעדרו לבסוף מההצבעה, אמש דחתה ועדת החוקה של הכנסת את הרביזיה שהוגשה כנגד חוק הגיור. דבר שעלול להביא להמשך אישורו של החוק לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

בשיחה עם ח"כ משה גפני מ'יהדות התורה' ב'מהדורה המרכזית' בהגשתו של אבי מימרן, מאשים גפני את חברי הכנסת הערביים, "אמנם לא היה סיכום עם המפלגות הערביות על התנגדות לרביזיה, אבל הייתה לי הבטחה מחברי הכנסת זחאלקה וצרצור, גם בעבר וגם אתמול בבוקר – שבכוונתם להצביע כנגד הרביזיה דבר שיהווה לשון מוזנים לדחיית חוק הגיור".

"לבסוף, פנו אלי ח"כ הערביים ואמרו לי שהם החליטו בסיעה שלא להתערב בחוק הגיור. ולמרות שאין לי ביסוס לכך – אני מעריך שהיו בזה שיקולים נוספים".

גפני העריך כי למרות שהחוק נשאר בועדת החוקה לקראת אישורו בקריאה שנייה ושלישית, "אני מעריך שהחוק לא יעבור ולא יאושר".

בהתייחסות לתמונה הפוליטית הקואליציונית אמר גפני כי "תמונת המצב גרועה מאוד, מפלגות הקואליציה עסוקות בלריב אחת עם השנייה. ובגלל שכולם מריחים בחירות, המדינה מתנהלת באופן שאי אפשר לנהל אפילו קיוסק, וכל אחד מושך לכיוון אחר".

גפני האשים את סיעת 'הבית היהודי' שלמרות התנגדותה לחוק הגיור – החוק עבר. "יש לי טענות קשות על ה'בית יהודי', הרי אם יהדות התורה הייתה בקואליציה חוק הגיור לא היה עובר. ולמרות התנגדותה של הבית היהודי – הנה הוא עבר".

"אמרתי לעוזר שלי מקודם", סיפר גפני, "שאם היה מדובר על כבישים להתנחלויות או על כסף למוסדות שלהם, הבית היהודי היה עושה הכל בשביל זה. אבל כשמדובר בגיור, שרבניהם והם מתנגדים לזה, במציאות – הם לא עושים דבר בעניין".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות